Oglądamy, dotykamy, wąchamy – te czynności wykonujemy za każdym razem, kiedy chcemy kupić owoc lub warzywo, odrzucając te o nieidealnych cechach. Badania wykazują, że około 40% całej żywności nigdy nie zostaje zjedzone, właśnie ze względu na swoją niedoskonałość i odmienny wygląd.
Każdego roku w Polsce 6,6 mln ton żywności zamiast na sklepową ladę trafia od razu na śmietnik. Jak myślicie, dlaczego? Powodem jest zbyt brzydki wygląd. Telewizja i inne media
sprawiają, że nie podoba nam się jedzenie, które jest trochę krzywe, czy o nieidealnym kolorze.
Polska znajduje się na 5. pozycji w rankingu państw, marnujących największą ilość jedzenia – nie ma jednak czym się chwalić.
Pomysłowa Francja
Jedna z francuskich sieci supermarketów wykorzystała „brzydkie” owoce i warzywa do produkcji zup i soków sprzedawanych na bieżąco w sklepie lub obniżyła ich cenę o 30%. Wyprzedano prawie 1,2 tony takiego jedzenia w ciągu pierwszych dwóch dni! W trakcie pierwszego miesiąca trwania akcji skorzystało z niej ponad 13 milionów klientów.
Artykuł pochodzi z MiniLO&Aniela nr 8/2014.