Wydarzenie archiwalne
Konkurs zakończony!
Konkurs „Art of Packaging”, którego VI edycja dobiegła końca, od lat cieszy się rosnącym prestiżem i popularnością wśród projektantów opakowań.
Blisko 160 zgłoszonych projektów ocenianych było pod względem innowacyjności, funkcjonalności, pomysłowości i ergonomii. Konkurs podzielony został na dwie edycje: „Art of Packaging – Debiuty” oraz „Art of Pakaging – Professional”, zaś każda z nich obejmuje dodatkowo na kategorie. Na szczególną uwagę zasługuje kategoria EKO (pomysł na opakowanie ekologiczne), w której kryterium oceny było między innymi zużycie surowców, przydatność do odzysku i recyklingu, sposób prezentacji ekologiczności na opakowaniu oraz umiejętne połączenie funkcji marketingowej z ekologiczną.
Obrady Kapituły Jury odbyły się 22 marca br. w Concordia Design (Poznań). Werdykt ogłoszony został podczas uroczystej Gali Finałowej 23 kwietnia.
Zapraszamy do obejrzenia naszej fotorelacji:
Zwycięzca konkursu:
Najlepszym pomysłem na opakowanie ekologiczne okazał się EKO wieszak – Opakowanie na t-shirt autorstwa Mieszka Polańskiego, studenta Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Projekt wieszaków, składający się z trzech modeli, nawiązuje do mody streetartowej. Przybiera karykaturalną formę, pozbawioną ostrych krawędzi.
Umieszczone na opakowaniu nadruki informują o biodegradowalnym materiale. Tektura falista stanowi idealny materiał do wykonania tego produktu, ponadto jest łatwa w obróbce i poprzez swoją niską wagę pozwala na obniżenie kosztów transportu.
Innowacyjność tego produktu polega na możliwości ingerencji użytkownika w formę opakowania, które po oderwaniu dolnej części przybiera formę wieszaka. Opakowanie ma zatem przedłużoną żywotność i jest gotowe do wykorzystania w nowej formie aż do momentu jego zniszczenia.