Odbiór odpadów zielonych z sieci supermarketów – nowe modele biznesowe

W latach 90-tych ubiegłego stulecia w Polsce nastąpiła przemiana struktur handlowych: supermarkety zaczęły wypierać handel detaliczny, zwłaszcza w dużych aglomeracjach. Inwestorzy z kapitałem zagranicznym, korzystając ze znacznych ulg podatkowych, zapoczątkowali, trwającą po dziś dzień, ekspansję istniejących w Europie Zachodniej sieci supermarketów, takich jak choćby Kaufland, Biedronka, Lidl, Tesco, NETTO, ALDI, Auchan czy Carrefour. Niestety, bogactwo ich asortymentu wiąże się z tym, że nie wszystko udaje się sprzedać. Szansą jest przekazanie żywności organizacji charytatywnej. Okazuje się jednak, że barierą nie są same przepisy prawne, ale przede wszystkim złe przyzwyczajenia i brak zainteresowania dalszym losem produktów po opuszczeniu sklepu. Jakie zadania stoją przed właścicielami supermarketów?

Ewelina Bożyk
Koordynator ds. gospodarki odpadami, Vaco Sp. z o.o.

Źródło: Logistyka Odzysku nr 4/2015(17), str. 64-66

 

Pełna wersja artykułu kosztuje 6,15 zł brutto
(artykuł w wersji elektronicznej – format pdf)

ZAMAWIAM

MM_Agnieszka 2018-08-01T10:26:25+00:00 9 listopada 2015|