Logistyka Odzysku 2/2012. Numer 3

Numer wyprzedany!

Zamów wersję elektroniczną >>

SPIS TREŚCI 2/2012 (3)

5. ENGLISH RESUME

6. AKTUALNOŚCI

RELACJA

8. Relacja z I edycji konferencji „Logistyka Odzysku”

TEMAT NUMERU

12. Zwroty i reklamacje w łańcuchu dostaw

16. Jakie funkcje pełnią zwroty w łańcuchu dostaw i czy warto ich unikać?

20. Zwroty kontrolowane – odzyskiwanie wartości w łańcuchu dostaw

24. Informatyzacja obsługi zwrotów

ZARZĄDZANIE

28. Platformy handlowe – nowoczesna forma wymiany

NOWE TRENDY

30. Technologie M2M – efektywność, oszczędność i nowe możliwości dla przedsiębiorstw

34. Oleje odpadowe w Polsce. Problem czy szansa?

40. Unikaj muda w Twojej firmie (cz. 2)

PRAWO

43. Zmiana przepisów, pobudzająca podaż produktów z recyklingu

44. Najwyższy czas na zmiany

46. Unijne przepisy podstawą rewolucji

48. Efekt ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

50. CSR – pierwsze kroki wdrażania strategii przez Lajkonik Snacks GmbH Sp. k.

NAJLEPSZE PRAKTYKI

54. MIKI społecznie odpowiedzialne

58. Paliwa syntetyczne – pomysł na efektywną gospodarkę opdadami

NASZA RELACJA

60. Reverse Logistics – konferencja w Las Vegas; 6-9 lutego 2012

62. Zmiany w EMAS przedmiotem konferencji

64. Ameryka wzorem czystości

SPOŁECZEŃSTWO RECYKLINGU

66. Edukacja ekologiczna jest jednym z obowiązków gmin

68. Fundacja korporacyjna

70. Sport i rekreacja na składowisku odpadów

WYWIAD

72. Konsekwentna praca determinuje sukces

74. Stora Enso – papier na wagę złota

79. SZKOLENIE W JAPONII – reportaż zdjęciowy

80. ZAPOWIEDŹ KOLEJNEGO NUMERU


NAJWAŻNIEJSZE TEMATY:

Zwroty i reklamacje w łańcuchu dostaw

Księga Skarg i ZażaleńZwroty i reklamacje już w poprzednim ustroju państwowym kojarzyły się źle. Głównie kończyły się wpisem w księdze skarg i zażaleń, a w efekcie były ogniskiem konfliktów między klientem, a dostawcą produktu bądź usługi. Dziś zwroty i reklamacje również budzą negatywne skojarzenia, ale w natłoku reklam i ich spadającej skuteczności, producenci powoli starają się je wykorzystywać dla nawiązania skutecznego dialogu z klientem.

Niniejszy artykuł porządkuje kwestie związane z różnego typu zwrotami, ukazuje ich znaczenie i metody obrócenia ich na korzyść firmy.

 

 

Technologie M2M efektywność, oszczędność i nowe możliwości dla przedsiębiorstw
Gwałtowny rozwój gospodarki rynkowej powoduje zmianę warunków funkcjonowania przedsiębiorstw. Aby sprostać nowym wymaganiom firmy starają się zwiększać elastyczność działania m.in. Technologia m2mpoprzez rozwój systemów informacyjnych. Wykorzystanie technologii wymiany danych (M2M) pomiędzy firmami i systemami informatycznymi zapewnia dotarcie informacji do punktu odbioru w odpowiednim czasie i jakości.

Celem artykułu jest przedstawienie możliwości oraz korzyści z zastosowania technologii M2M w przedsiębiorstwach różnego typu ze szczególnym uwzględnieniem użycia ich w logistyce odzysku.

 

Zmiana przepisów pobudzająca podaż produktów z recyklingu

Obrazek symbolizujący sprawiedliwość czytaj prawoPonowne wykorzystanie surowców wtórnych pomaga chronić środowisko i zasoby naturalne. Jest sposób, aby zwiększyć liczbę przedsiębiorców, uznających ten ekologiczny aspekt w swojej działalności. Potrzebna jest jednak zachęta w postaci zmian w polskim prawodawstwie. Najprościej takich, które już kiedyś funkcjonowały z sukcesem.

MM_Damian 2018-08-08T12:29:43+00:00 4 kwietnia 2012|