Numer wyprzedany!
SPIS TREŚCI 2/2012 (3)
5. ENGLISH RESUME
6. AKTUALNOŚCI
RELACJA
8. Relacja z I edycji konferencji „Logistyka Odzysku”
TEMAT NUMERU
12. Zwroty i reklamacje w łańcuchu dostaw
16. Jakie funkcje pełnią zwroty w łańcuchu dostaw i czy warto ich unikać?
20. Zwroty kontrolowane – odzyskiwanie wartości w łańcuchu dostaw
24. Informatyzacja obsługi zwrotów
ZARZĄDZANIE
28. Platformy handlowe – nowoczesna forma wymiany
NOWE TRENDY
30. Technologie M2M – efektywność, oszczędność i nowe możliwości dla przedsiębiorstw
34. Oleje odpadowe w Polsce. Problem czy szansa?
40. Unikaj muda w Twojej firmie (cz. 2)
PRAWO
43. Zmiana przepisów, pobudzająca podaż produktów z recyklingu
44. Najwyższy czas na zmiany
46. Unijne przepisy podstawą rewolucji
48. Efekt ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
50. CSR – pierwsze kroki wdrażania strategii przez Lajkonik Snacks GmbH Sp. k.
NAJLEPSZE PRAKTYKI
54. MIKI społecznie odpowiedzialne
58. Paliwa syntetyczne – pomysł na efektywną gospodarkę opdadami
NASZA RELACJA
60. Reverse Logistics – konferencja w Las Vegas; 6-9 lutego 2012
62. Zmiany w EMAS przedmiotem konferencji
64. Ameryka wzorem czystości
SPOŁECZEŃSTWO RECYKLINGU
66. Edukacja ekologiczna jest jednym z obowiązków gmin
68. Fundacja korporacyjna
70. Sport i rekreacja na składowisku odpadów
WYWIAD
72. Konsekwentna praca determinuje sukces
74. Stora Enso – papier na wagę złota
79. SZKOLENIE W JAPONII – reportaż zdjęciowy
80. ZAPOWIEDŹ KOLEJNEGO NUMERU
NAJWAŻNIEJSZE TEMATY:
Zwroty i reklamacje w łańcuchu dostaw
Zwroty i reklamacje już w poprzednim ustroju państwowym kojarzyły się źle. Głównie kończyły się wpisem w księdze skarg i zażaleń, a w efekcie były ogniskiem konfliktów między klientem, a dostawcą produktu bądź usługi. Dziś zwroty i reklamacje również budzą negatywne skojarzenia, ale w natłoku reklam i ich spadającej skuteczności, producenci powoli starają się je wykorzystywać dla nawiązania skutecznego dialogu z klientem.
Niniejszy artykuł porządkuje kwestie związane z różnego typu zwrotami, ukazuje ich znaczenie i metody obrócenia ich na korzyść firmy.
Technologie M2M efektywność, oszczędność i nowe możliwości dla przedsiębiorstw
Gwałtowny rozwój gospodarki rynkowej powoduje zmianę warunków funkcjonowania przedsiębiorstw. Aby sprostać nowym wymaganiom firmy starają się zwiększać elastyczność działania m.in. poprzez rozwój systemów informacyjnych. Wykorzystanie technologii wymiany danych (M2M) pomiędzy firmami i systemami informatycznymi zapewnia dotarcie informacji do punktu odbioru w odpowiednim czasie i jakości.
Celem artykułu jest przedstawienie możliwości oraz korzyści z zastosowania technologii M2M w przedsiębiorstwach różnego typu ze szczególnym uwzględnieniem użycia ich w logistyce odzysku.
Zmiana przepisów pobudzająca podaż produktów z recyklingu
Ponowne wykorzystanie surowców wtórnych pomaga chronić środowisko i zasoby naturalne. Jest sposób, aby zwiększyć liczbę przedsiębiorców, uznających ten ekologiczny aspekt w swojej działalności. Potrzebna jest jednak zachęta w postaci zmian w polskim prawodawstwie. Najprościej takich, które już kiedyś funkcjonowały z sukcesem.