BAZA DANYCH O PRODUKTACH I OPAKOWANIACH ORAZ O GOSPODARCE ODPADAMI (BDO) 2022-05-05T06:50:56+00:00

BAZA DANYCH O PRODUKTACH I OPAKOWANIACH ORAZ O GOSPODARCE ODPADAMI (BDO) – (CZEŚĆ PODSTAWOWA)

Termin: 18.05.2022 r., godz. 9:00-15:00

Szkolenie w formie on-line na platformie ClickMeeting

Zapisy: formularz zgłoszeniowy

Zobacz: harmonogram szkolenia

Kontakt: 22 27 58 833, 690 386 267

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przekazanie aktualnej wiedzy na temat obowiązujących przepisów z zakresu rejestru BDO. Rozwianie wątpliwości uczestników w zakresie ich obowiązków dotyczących obowiązku wpisu do rejestru. Wyjaśnienie zawiłości przepisów odnośnie m. in.: zamieszczanie numeru BDO na dokumentach, logowania do systemu oraz wpłacania opłaty rocznej. Ponadto – podstawowe informacje na temat prowadzenia ewidencji i sprawozdawczości w systemie BDO.

Metodologia:

Szkolenie prowadzone jest w formie aktywnej prezentacji łączącej wiedzę teoretyczną z praktycznymi przykładami oraz wątpliwościami uczestników. Szkolenie obejmuje ćwiczenia praktyczne, analizę przypadków, omówienie najczęstszych pytań i wątpliwości oraz indywidualne konsultacje z prowadzącym.

Adresatami szkolenia są między innymi:

  • specjaliści ds. ochrony środowiska w firmach, które gospodarują produktami i/lub opakowaniami z tworzyw sztucznych,
  • przedsiębiorcy, którzy chcą dowiedzieć się czy będą podlegali pod nowe obowiązki,
  • osoby prowadzące ewidencję opakowań, produktów, odpadów.

Korzyści

  • zdobycie nowej wiedzy i umiejętności praktycznych;
  • uporządkowanie i zaktualizowanie posiadanej wiedzy;
  • kurs jest prowadzony przez audytorów środowiskowych w związku z czym omawiane zagadnienia opierają się o przykłady „z życia wzięte” najczęściej popełnianych błędów w polskich przedsiębiorstwach;
  • umiejętność budowania powiązań między szkoleniem a praktyką i potrzebami swojej firmy;
  • certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia;
  • dostęp do materiałów szkoleniowych.

Doświadczenie:

  • szkolenie prowadzone jest przez doświadczonych praktyków, wykonujących na co dzień audyty środowiskowe polskich przedsiębiorstw, w zakresie m.in. opakowań, produktów i odpadów.

Ramowy program szkolenia:

I. Podstawowe informacje

  • Podstawy prawne i korzyści z funkcjonowania BDO
  • Moduły bazy BDO
  • Zakres rejestracji BDO

II. Część rejestrowa

  • Możliwość wyszukiwania firm
  • Budowa części rejestrowej
  • Weryfikacja poprawności wpisu

III. Składanie wniosków

  • Wniosek rejestracyjny
  • Wniosek aktualizacyjny oraz o wykreślenie

IV. Dostęp do BDO

  • Użytkownicy w BDO i logowanie
  • Stosowanie numeru rejestrowego
  • Opłata rejestrowa i roczna

V. Moduł ewidencyjny

  • Karty przekazania odpadów
  • Karty ewidencji odpadów

VI. Moduł sprawozdawczy

  • Sprawozdawczość o produktach
  • Sprawozdawczość o odpadach

VII. Obowiązki w praktyce – funkcjonowanie systemu BDO

  • Codzienne problemy
  • Możliwość realizacji obowiązków – zarządzanie BDO
  • Możliwość realizacji obowiązków – sprawozdawczość

VIII. Sankcje i administracyjne kary pieniężne

IX. Możliwość realizacji obowiązków

 

KOSZT SZKOLENIA:

Opłata w przypadku zakupu pojedynczego szkolenia:  490 zł netto

Opłata w przypadku zakupu pakietu dwóch wybranych szkoleń:  880 zł netto 

Opłata w przypadku zakupu pakietu trzech wybranych szkoleń:  1 260 zł netto 

Opłata w przypadku zakupu pakietu czterech szkoleń:  1 560 zł netto

Opłata w przypadku zakupu całego pakietu pięciu szkoleń: 1 850 zł netto