BAZA DANYCH O PRODUKTACH I OPAKOWANIACH ORAZ O GOSPODARCE ODPADAMI (BDO) – (CZEŚĆ PODSTAWOWA)
Termin: 18.05.2022 r., godz. 9:00-15:00
Szkolenie w formie on-line na platformie ClickMeeting
Zapisy: formularz zgłoszeniowy
Zobacz: harmonogram szkolenia
Kontakt: 22 27 58 833, 690 386 267
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przekazanie aktualnej wiedzy na temat obowiązujących przepisów z zakresu rejestru BDO. Rozwianie wątpliwości uczestników w zakresie ich obowiązków dotyczących obowiązku wpisu do rejestru. Wyjaśnienie zawiłości przepisów odnośnie m. in.: zamieszczanie numeru BDO na dokumentach, logowania do systemu oraz wpłacania opłaty rocznej. Ponadto – podstawowe informacje na temat prowadzenia ewidencji i sprawozdawczości w systemie BDO.
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w formie aktywnej prezentacji łączącej wiedzę teoretyczną z praktycznymi przykładami oraz wątpliwościami uczestników. Szkolenie obejmuje ćwiczenia praktyczne, analizę przypadków, omówienie najczęstszych pytań i wątpliwości oraz indywidualne konsultacje z prowadzącym.
Adresatami szkolenia są między innymi:
- specjaliści ds. ochrony środowiska w firmach, które gospodarują produktami i/lub opakowaniami z tworzyw sztucznych,
- przedsiębiorcy, którzy chcą dowiedzieć się czy będą podlegali pod nowe obowiązki,
- osoby prowadzące ewidencję opakowań, produktów, odpadów.
Korzyści
- zdobycie nowej wiedzy i umiejętności praktycznych;
- uporządkowanie i zaktualizowanie posiadanej wiedzy;
- kurs jest prowadzony przez audytorów środowiskowych w związku z czym omawiane zagadnienia opierają się o przykłady „z życia wzięte” najczęściej popełnianych błędów w polskich przedsiębiorstwach;
- umiejętność budowania powiązań między szkoleniem a praktyką i potrzebami swojej firmy;
- certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia;
- dostęp do materiałów szkoleniowych.
Doświadczenie:
- szkolenie prowadzone jest przez doświadczonych praktyków, wykonujących na co dzień audyty środowiskowe polskich przedsiębiorstw, w zakresie m.in. opakowań, produktów i odpadów.
Ramowy program szkolenia:
I. Podstawowe informacje
- Podstawy prawne i korzyści z funkcjonowania BDO
- Moduły bazy BDO
- Zakres rejestracji BDO
II. Część rejestrowa
- Możliwość wyszukiwania firm
- Budowa części rejestrowej
- Weryfikacja poprawności wpisu
III. Składanie wniosków
- Wniosek rejestracyjny
- Wniosek aktualizacyjny oraz o wykreślenie
IV. Dostęp do BDO
- Użytkownicy w BDO i logowanie
- Stosowanie numeru rejestrowego
- Opłata rejestrowa i roczna
V. Moduł ewidencyjny
- Karty przekazania odpadów
- Karty ewidencji odpadów
VI. Moduł sprawozdawczy
- Sprawozdawczość o produktach
- Sprawozdawczość o odpadach
VII. Obowiązki w praktyce – funkcjonowanie systemu BDO
- Codzienne problemy
- Możliwość realizacji obowiązków – zarządzanie BDO
- Możliwość realizacji obowiązków – sprawozdawczość
VIII. Sankcje i administracyjne kary pieniężne
IX. Możliwość realizacji obowiązków
KOSZT SZKOLENIA:
Opłata w przypadku zakupu pojedynczego szkolenia: 490 zł netto
Opłata w przypadku zakupu pakietu dwóch wybranych szkoleń: 880 zł netto
Opłata w przypadku zakupu pakietu trzech wybranych szkoleń: 1 260 zł netto
Opłata w przypadku zakupu pakietu czterech szkoleń: 1 560 zł netto
Opłata w przypadku zakupu całego pakietu pięciu szkoleń: 1 850 zł netto