30. edycja TAROPAKU zakończona!

Blisko 500 wystawców z 24 krajów świata, 13.000 metrów kwadratowych oraz 63.000 targowych gości, którzy odwiedzili ekspozycję to bilans 30-stej, jubileuszowej edycji Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK, które odbyły się w dniach 26-29 września 2016 w Poznaniu. Targom TAROPAK po raz pierwszy towarzyszyły Targi Logistyki, Magazynowania i Transportu LOGIPAK.

Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji TAROPAK-u zostało COBRO oraz Polska Izba Opakowań natomiast partnerami branżowymi, w tym roku, byli Polska Izba Druku i Polska Izba Fleksografów.

Odwiedzający przyjechali do Poznania z całego świata. W pawilonach wystawienniczych można było spotkać nie tylko przedstawicieli Europy, ale również bardziej odległych krajów, takich jak: Albania, Brazylia, Kanada, Korea Południowa, Tajlandia, RPA, USA, czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Prezentowaną ofertą zainteresowani byli reprezentanci wielu firm. Na targach TAROPAK poszukiwali oni przede wszystkim kontaktów biznesowych i nowości.

Nowości

W tym roku wystawcy zaprezentowali łącznie ponad 120 nowości mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, gdzie wykorzystywane są opakowania oraz rozwiązania związane z etykietowaniem transportem i logistyką. Zwiedzający, którzy chcą być krok przed konkurencją i tym samym odkryć zupełnie nowe możliwości mogli zobaczyć m.in. innowacyjne maszyny pąkujące i roboty paletyzujące, nowej generacji taśmy do pakowania, przenośniki, drukarki etykiet, czy opakowania szklane, papierowe, metalowe oraz te produkowane z tworzyw sztucznych.

Liczyła się również forma prezentacji produktów. Za najładniejsze stoiska targowe uznano ekspozycje firm: Silny&Salamon, SUDPACK POLSKA, MULTI, RADPAK oraz MECALUX. Wszystkie one otrzymały nagrodę Acanthus Aureus.

Sięgnęli po złoto

Natomiast Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich na targach TAROPAK otrzymały firmy: Sartorius Intec Poland, Blulog, Südpack Polska, Cassioli Polska, Suwary, PROTiM, Izipak, Radpak Fabryka Maszyn Pakujących, Arkoch, Winterwarm Polska, Supertape Polska, Coffee Service, Teccon oraz Georg Utz Klar Glass.

30. jubileuszowa edycja

Tegoroczna edycja targów TAROPAK miała wyjątkowy charakter także ze względu na swoją 30.edycję. Z okazji jubileuszu można było obejrzeć niezwykłą wystawę. Historyczne fotografie obrazujące kilkadziesiąt edycji TAROPAKu korespondowały z artystycznym projektem „Dekonstruktura” autorstwa dr Elżbiety Cios, który został motywem przewodnim jubileuszowej edycji targów. Pokazuje on, że nawet z przetworzonej kartki papieru można stworzyć produkt – kostium będący w stanie pięknie otulić kobiece ciało. Unikatowa tkanina, z której została uszyta kolekcja kostiumów powstała z tysięcy stron modowych żurnali poddanych autorskiej dekonstrukcji druku, a następnie odpowiednio utrwalonych. Proces ten miał nawiązywać do 30. edycji targów Taropak, w czasie których również dekonstruowały się trendy w produkcji opakowań.

III Kongres Przemysłu Opakowań

Targom odbywającym się w Poznaniu tradycyjnie towarzyszą wyjątkowe konferencje i seminaria oraz inspirujące strefy pokazowe i wydarzenia, które są dla zwiedzających źródłem energii do rozwijania swojego biznesu. Nie bez znaczenia są również dyskusje dotyczące tematów i zagadnień najbardziej interesujących branżę. Między innymi dlatego w targowym programie znalazł się, współorganizowany z Polską Izbą Opakowań, III Kongres Przemysłu Opakowań. Jego tematem przewodnim były „Opakowania w łańcuchu dostaw”. W kongresie wzięli udział projektanci i producenci opakowań, kadra kierownicza centrów logistycznych i magazynów, przedstawicieli sieci handlowych oraz ci wszyscy, którzy w swojej pracy spotykają się z opakowanymi produktami. Podczas kongresu dyskutowali oni o różnych aspektach funkcjonowania łańcucha dostaw, nowych technologiach oraz bezpieczeństwie opakowań i produktów.

Fabryka Pakowania na Żywo

Ciekawym punktem targowego programu była także Fabryka Pakowania na Żywo, w ramach której pokazano automatyczne linie do pakowania w folie świeżych produktów spożywczych oraz wyrobów piekarskich i cukierniczych. Wyjątkowość fabryki polegała na pokazaniu efektów pakowania, jakie daje stosowanie wielowarstwowych folii termokurczliwych na automatycznych liniach pakujących o wydajności kilku tysięcy opakowań na godzinę.

Innowacyjne opakowania

Opakowania jako swoiste narzędzie marketingowe, które buduje przywiązanie do marki, w znacznym stopniu wpływają na wizerunek i sprzedaż oferowanych produktów. Okazją do poszerzenia wiedzy w tym zakresie były warsztaty i wystawa „Innowacyjne opakowania” zorganizowane przez magazyn „Świat Druku”. Eksperci z różnych firm, mający wieloletnie doświadczenie w branży, w praktyczny sposób zapoznali uczestników z aspektami produkcji opakowań. W czasie warsztatów targowi goście dyskutowali między innymi o biznesowym potencjale etykiety i najnowszych metodach jej produkcji, o opakowaniu jako narzędziu służącym do promocji konsumenckiej oraz o innowacjach usprawniających prace w drukarniach opakowaniowych i etykietowych.

Art of Packaging i PAKSTAR

Targi TAROPAK były również okazją do obejrzenia prac laureatów konkursów Art of Packaging i PAKSTAR. Art of Packaging to idealna okazja dla młodych, jeszcze studiujących projektantów i twórców opakowań, by zaprezentować swoje pomysły szerszej publiczności. Co roku jury złożone z ekspertów w dziedzinie opakowaniowej wybiera najlepsze projekty w kategorii Debiuty i Professional.

Celem konkursu PAKSTAR jest stymulowanie i promowanie działań innowacyjnych w dziedzinie opakowań, zmierzających do doskonalenia opakowań oraz lepszej ochrony pakowanych wyrobów, a także zwiększenia ich konkurencyjności na rynku krajowym i zagranicznym.

Targi LOGIPAK

Równolegle z targami TAROPAK odbyła się premiera targów LOGIPAK, czyli Targów Logistyki, Magazynowania i Transportu. Było to pierwsze tego typu wydarzenie dla branży logistycznej w Polsce dedykowane przedstawicielom: firm spedycyjnych, transportowych, przeładunkowych, hurtowni, magazynów i parków logistycznych. Partnerami branżowymi targów LOGIPAK zostali: Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki, Polski Komitet Narodowy EPAL oraz Polskie Stowarzyszenie Techniki Magazynowej. W ramach LOGIPAK-u odbyły się dwa wydarzenia: III Forum Bezpieczeństwa w Magazynie oraz Innovations for Logistics (In4Log 2016).

III Forum Bezpieczeństwa w Magazynie

W czasie targów eksperci i praktycy reprezentujący Polskie Stowarzyszenie Techniki Magazynowej, Państwową Inspekcję Pracy, Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy, Urząd Dozoru Technicznego oraz partnerzy techniczni Forum, przedstawili osiągnięcia nauki i techniki w dziedzinie bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i życia w magazynach, centrach dystrybucji, hurtowniach i innych miejscach gdzie realizowane są prace przeładunkowe towarów.

In4Log

Natomiast podczas Innovations for Logistics (In4Log 2016) organizatorzy podpowiadali jaki jest „chudy przepis na logistykę” i szukali odpowiedzi na pytanie: jakiej zmiany wymaga logistyka wewnętrzna, aby stała się „chuda” w sensie kosztowym. Piąta edycja tego eventu, który wspólnie zorganizowali: wydawnictwo Medialog i Międzynarodowe Targi Poznańskie, skupiła się jak zwykle na innowacjach w logistyce. W ramach pokazów zaprezentowany został na żywo przepływ towaru przez magazyn z uwzględnieniem wszystkich stref – od przyjęcia towaru, przez składowanie i kompletację, po przygotowanie do wysyłki.

2018-07-23T14:14:20+00:00 28 listopada 2016|