OPINIE UCZESTNIKÓW
Rafał Pękala, Prezes Zarządu, DSS Recykling Sp. z o.o.
W dniach 8-15 października 2016 r. uczestniczyłem w wyjeździe szkoleniowym „Logistyka Odzysku” odbywającym się w Japonii. Wyjazd miał charakter zarówno szkoleniowy jak i kulturalno-poznawczy. Szeroki program szkolenia objął zarówno wizyty w znanych japońskich fabrykach, słynących ze stosowania technologii przyjaznych środowisku, jak i zapoznanie się z obyczajami i kulturą Japonii. Dzięki temu wyjazd ten był świetnym połączeniem nauki z przygodą. Oprócz aspektu szkoleniowego, mieliśmy okazję podziwiać również osiągnięcia historyczne oraz technologiczne współczesnej Japonii, w której przeszłość przenika się z teraźniejszością. Wyjątkowość tego kraju oraz zupełnie odmienna mentalność społeczna w wielu dziedzinach, nie tylko w odniesieniu do ochrony środowiska, jest dużym zaskoczeniem, ale stanowi cenną lekcję dla wszystkich, którzy są ciekawi świata. Należy podkreślić, że szkolenie organizowane przez M&M Consulting wychodzi poza standardowe formy szkoleń i jest indywidualnie dopasowywane do oczekiwań uczestników. Warto skorzystać z możliwości udziału w takim wydarzeniu!
Aneta Bidzińska, Główna Księgowa, Używki Świata
Szkolenie z logistyki odzysku organizowane w Japonii przez M&M Consulting, w którym miałam możliwość uczestniczyć, zostało przeprowadzone w bardzo ciekawy sposób. Mieliśmy okazję wziąć udział w wizytach w fabryce Mazdy, Kawasaki oraz destylarni whisky Suntory Yamazaki. Szkolenie było dla mnie bardzo interesujące, ponieważ poszerzyło moją wiedzę odnośnie sposobu postępowania z surowcami oraz z zakresu produkcji. Miałam możliwość zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi stosowanymi w znanych japońskich markach. Wyjazd odbywał się pod okiem szkoleniowca o dużej wiedzy teoretycznej i praktycznej, dr Katarzyny Michniewskiej, dzięki której poznaliśmy nie tylko ciekawostki biznesowe, ale także tajniki japońskiej kultury. Uwzględnienie w szkoleniu zapoznania uczestników z uwarunkowaniami kulturowymi Japonii okazało się ogromnym plusem, gdyż bardzo pomogło w lepszym zrozumieniu podstawowych zagadnień szkolenia. Uważam, że nie tylko uatrakcyjniło to wyjazd, ale istotnie wzbogaciło każdego z uczestników w niezwykłe doświadczenia. Wyjazd ten jest nietypowy pod każdym względem, gorąco zachęcam do wzięcia w nim udziału!
Paweł Pigłowski, Dyrektor Administracyjny VACO Sp. z o.o.
Wyjazd szkoleniowy do Japonii był rewelacyjny! Z pewnością był znakomitą przygodą, którą zapamiętamy do końca życia. Na własne oczy mogliśmy zobaczyć wiele rozwiązań, które w Polsce są wprawdzie spotykane, ale jeszcze nie tak popularne lub wprowadzone na węższą skalę. Ofertę firmy M&M Consulting wyróżnia przede wszystkim samo miejsce szkolenia. Nie każdy ma okazję szkolić się w Japonii, zobaczyć, jak funkcjonują ludzie w zupełnie innej kulturze. W tym szkoleniu inne było wszystko – począwszy od miejsca i języka, poprzez nowoczesne fabryki, na kwestiach gastronomicznych kończąc. Zdobyta w ten sposób nieszablonowa wiedza jest niezwykle użyteczna, ponieważ otwiera oczy na wiele spraw i rozwiązań. Można ją wykorzystać przede wszystkim pod kątem organizacji pracy.
Maciej Wargocki, Dyrektor Handlowy VACO Sp. z o.o.
Wyjazd do Japonii był dobrze zorganizowany, udało nam się połączyć dwa aspekty – biznesowy i turystyczny. Z obecnej perspektywy trudno określić, który z nich był istotniejszy. Z jednej strony technologia, kultura pracy i jej organizacja, a z drugiej niezapomniane przeżycia i zderzenie z inną kulturą, mentalnością. Minęło już kilka tygodni, a ja nadal jestem pod ogromnym wrażeniem. Za szczególnie pożyteczne należy uznać podniesienie świadomości i pokazanie, do czego powinniśmy dążyć. Oczywiście odnoszę się do biznesowej części wyjazdu, która dała mi wiele inspiracji i przemyśleń. Podróże są kształcące same w sobie. Podczas szkolenia mieliśmy okazje zobaczyć linię produkcyjną Toyoty, spalarnię odpadów czy zakład recyklingowy Panasonic, które pokazują najnowsze technologie, myśl techniczną i szacunek dla pracy. Tego właśnie powinniśmy się uczyć. Jako przedstawiciel obszaru sprzedaży dostrzegam jeszcze bardziej niż przed wyjazdem, jak należy zdobywać wiedzę o przyszłych kontrahentach. Nie można bagatelizować różnic kulturowych i mentalnych.